– Det er kostbart å gjøre feil

 
– Det er kostbart å gjøre feil
Bodø VVS J. Willulmsen bygger bad etter Byggebransjens våtromsnorm. Sjekklister og gode rutiner legger grunnlaget for skikkelig jobb.

Tekst og foto: Rune Midtskogen

Bodø: Den Godkjente våtromsbedriften er en del av Bademiljø-kjeden, og har 22 ansatte. Men det er ikke bygging av bad som sørger for den største omsetningen hos Bodø VVS J. Willumsen AS. Varsler storsatsing

– Vi bygger mange våtrom i løpet av året, men det er først og fremst mellomstore boligprosjekter vi har satset mest på i de senere år. Vi er klar over at markedet på service og rehabilitering er stort, og vi mottar mange forespørsler om bygging av bad. Dette er noe vi skal satse mer på, sier daglig leder Kurt Eilertsen (58) til Fagrådet for våtrom.

Vi møter den blide bodøværingen på kontoret som ligger et langskudd unna Bodø sentrum. Eilertsen er en av tre eiere, og har vært med på reisen siden oppstart i 1983.

58-åringen er svært opptatt av at jobben skal gjøres skikkelig.

– Vi merker at forbrukerne er mer opptatt av at en solid og anerkjent bedrift skal utføre arbeidet med rehabilitering av bad. Vi er opptatt av å følge Byggebransjens våtromsnorm, og at jobben gjøres skikkelig første gang. Det er kostbart å gjøre feil, for reklamasjoner koster tid og penger. Kunden skal ha et positivt inntrykk av våre ansatte og bedriften, understreker Kurt Eilertsen.

Gode rutiner
– Hva gjør dere for å unngå at det begås feil?

– Først og fremst bruker vi ansatte som har lyst og er dedikerte til å bygge bad. Vi har interne sjekklister og gode rutiner - og i forkant av hvert prosjekt må det lages nøye beskrivelser av hva som skal gjøres. Så går alle involverte gjennom jobben før oppstart. Det er ikke rom for misforståelser eller feil, sier han til Fagrådet for våtrom.

Bodø-bedriften satser på lærlinger, og har de siste to årene hatt deltakere som har havnet på pallen under Yrkes-NM for rørleggere.

– Rekruttering er viktig. Det er stort rift og vanskelig å få tak i flinke erfarne rørleggere. Men jeg er veldig fornøyd med dem vi har. Vi hadde aldri klart å komme dit vi er i dag uten så mange dyktige ansatte, sier Kurt Eilertsen.

Seriøs: Daglig leder i Bodø VVS J. Willulmsen AS, Kurt Eilertsen, er klokkeklar på at arbeidet skal gjøre skikkelig første gang. – Reklamasjoner koster tid og penger, sier Kurt Eilertsen.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår