Mer enn et vakkert utseende

 
Mer enn et vakkert utseende
Gjennom oppkjøp av en rekke europeiske porselensvaremerker har Geberit sikret seg en sterk posisjon i markedet. Den innovative og pålitelige sanitærteknologien bak veggen er nå komplettert med perfekt utformede og sofistikerte porselensprodukter og møbler fra én kilde. Martin Baumüller, medlem av konsernledelsen i Geberit og ansvarlig for markedsføring, forteller om hva vi kan vente oss i fremtiden.

Martin, Geberit har brukt slagordet «Know-How Installed » i kataloger, brosjyrer og annonser samt på produktemballasje helt siden 2004. Hva har dere oppnådd med dette?
«Know-How Installed» er et løfte til forretningskundene våre, det vil si grossister, rørleggere og sanitæringeniører. Med dette løftet forplikter vi oss til å tilby kvalitetsprodukter som forenkler arbeidet til disse yrkesgruppene og samtidig forsikrer dem om at de installerer pålitelige løsninger av høy kvalitet. «Know-How Installed » er også et løfte om at de får omfattende teknisk støtte ved behov.

Vil Geberit fortsette å bruke dette slagordet?
Ja, absolutt. «Know-How Installed» er ikke et trendy reklameslagord. Det tar tid før et slikt budskap får full effekt – både internt og eksternt. Vi har brukt «Know-How Installed » konsekvent i mange år og demonstrerer hele tiden at vi virkelig lever og ånder for dette løftet. Derfor har slagordet blitt svært troverdig. Løftet vårt til proffkundene våre har ikke endret seg, og derfor skal vi naturligvis fortsette å bruke det.

Hvem er det nye utsagnet «Design Meets Function» rettet mot?
Med integreringen av kjente leverandører av baderomsporselen og -møbler i produktutvalget vårt, får målgrupper som eiendomsinvestorer, arkitekter, designere og utstillere samt sluttbrukere en helt ny betydning for oss. Det er tross alt de som avgjør – eller bidrar til å avgjøre – hvordan et bad skal være utstyrt og møblert. Med utsagnet «Design Meets Function» ønsker vi å vise disse kundegruppene at vi har mer å tilby enn attraktive og allsidige porselensprodukter. I tillegg til god design, skal produktene våre også ha smarte, nyskapende funksjoner.

På hvilken måte bidrar dette utsagnet til å skille Geberit fra konkurrenter som også legger stor vekt på designen til produktene sine?
Merverdien som Geberit tilbyr, ligger i funksjonaliteten. Vi bestreber oss hele tiden på å utvikle smarte og bærekraftige produkter, og slik skaper vi merverdi i form av funksjoner som gir brukeren en bedre hverdag. Målet er å utvikle produkter som er komfortable, brukervennlige og enkle å rengjøre. Dette har vi allerede gjort med stort hell i flere tiår med våre sanitærsystemer bak veggen, dusjtoaletter og andre enkeltprodukter – og vi vil videreføre denne strategien for de nye baderomsproduktene. Dette er løftet bak slagordet «Design Meets Function».

Beveger Geberit seg bort fra sin nåværende salgsmodell ved å rette seg direkte mot sluttbrukerne?
Snarere tvert imot. Målet med «Design Meets Function» er å utvide og styrke dagens forretningsmodell. Ved å stimulere etterspørselen etter produktene våre i andre kundesegmenter, støtter vi både spesialforhandlere og rørleggere som anbefaler, selger og installerer produktene våre som en del av sitt sortiment.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Messeguiden

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle