Nordbygg favner bredt

 
Nordbygg favner bredt
Nordbygg 2016 ble besøkt av flere yngre, flere kvinner og nesten dobbelt så mange internasjonale besøkende som 2014-utgaven av messen.

Nordbygg er nummer èn innen bygg, eiendoms- og VVS-messer i Nord-Europa.

– Tallene er stabile og besøkerlojaliteten sterk. Totalinntrykket ligger på en sterk firer av fem mulige, og slik har det vært de seneste messene, sier Mikael Jansson, administrerende direktør i Fairlink, som har gjennomført undersøkelsen.

Åtte av ti besøkende på Nordbygg jobber i privat sektor. Størsteparten, 37 prosent, jobber innen produksjon. Andre store besøksgrupper er bestillere eller aktører innen beskrivende ledd.

Hela seks av ti har kjøpsinnflytelse på sin arbeidsplass. Andelen kvinner har økt betraktelig de senere årene. Siden forrige Nordbygg er økningen på hele 30 prosent, men fortsatt er drøyt 8 av 10 besøkende menn.

Antallet internasjonale besøkende har blitt fordoblet, og ligger i år på 13 prosent.

Nordbygg i tall:

• 47 629 besøk fra 73 land
• 38 prosent kom fra Mälardalen
• 49 prosent kom fra resten av Sverige
• 5 prosent kom fra de nordiske landene
• 8 prosent kom fra land utenom Norden
• Alder: 29 prosent er 55+, 24 prosent under 34.
• 58 prosent av besøkende hadde kjøpsinnflytelse

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår