OSO vil varme Europa

 
OSO vil varme EuropaBildet: Administrerende direktør Sigurd Braathen (t.h) sammen med salgsdirektør Bård Markussen, har travle dager på ISH-messa i Frankfurt. (Foto: Odd Borgestrand)
- Det lønner seg også for små norske selskaper å delta på ISH i Frankfurt. Pågangen er stor, og interessen for gode beredere som tilfredsstiller nye europeiske krav er absolutt tilstede.

Av Odd Borgestrand
Frankfurt

Det sier administrerende direktør i OSO Hotwater, Sigurd Braathen, til VVS aktuelt når vi møter ham i mylderet i hall 9 på ISH.  Et steinkast unna OSO Hotwater er også Høiax på plass med sine produkter. Sammen og hver for seg ønsker de norske produsentene å ta markedsandeler i Europa.

Det er den nye berederserien som tilfredsstiller det nye ERP direktivet OSO Hotwater fokuserer på.   Dette direktivet trer i kraft fra 26.september og i forkant av dette lanserer OSO Hotwater en ny serie for indirekte oppvarmede produkter som er beregnet nettopp for det europeiske markedet.
Det nye direktivet får konsekvenser for alle produkter innen oppvarming. Vi gir våre kunder en valgmulighet der de kan velge om de vil ha en A-rated bereder med et vakuumpanel og en ny fjerde generasjon polytelenskum med et nytt design.

- Serien er utviklet med sterkt forbedrede varmetap egenskaper. Vi har utviklet et eget isolasjonsmateriale med særdeles gode egenskaper. I tillegg er det flere gode løsninger både med tanke på montering og funksjon.  Det er også mulig å velge en bereder med B-rating, uten vakuumpanel. Denne er dermed noe enklere og noe rimeligere, forklarer Braathen. 
Indirekte oppvarmede produkter er viktigere ute i Europa enn hjemme i Norge, og dette markedet vil vi gjerne være en del av, sier Braathen videre.
Den nye berederserien er beregnet for det europeiske markedet, men designmessig ligger den tett opptil den velkjente Super S-familien.

OSO gjorde nyttige erfaringer under forrige ISH for to år siden og mener det er viktig å være tilstede på denne gedigne messen for å komme i kontakt med potensielle kunder over hele verden. Det er i Frankfurt kundene samles, og da er det viktig å være tilstede her, mener Braathen og hans kolleger.
-Skal vi vokse, er det ute veksten må skje, og lykkes vi med et par nye kontakter kan dette bety mye for oss, sier Braathen. Hovedmarkedet for OSO er England, Sverige, Finland og Russland, og Braathen håper å få flere land på listen over eksportland.
 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår