Trenger 50 ingeniører til Follobanen

 
Trenger 50 ingeniører til Follobanen
Follobanen er tidenes største samferdselsprosjekt i Norge. Nå er prosjektet på jakt etter 50 ingeniører.

Det er Ingeniør Compagniet AS som har fått i oppgave å rekruttere det store antallet ingeniører til Follobanen. De går nå ut med en annonse om stillingene. Her betegner de Follobanen som Norges mest spennende samferdselsprosjekt.

I annonsen forteller de at det på Follobanen trengs totalt 50 ingeniører innen følgende fagområder og disipliner:

• Geologi
• SHA
• Kvalitet
• Ytre Miljø
• TBM
• Jernbane
• Tunnel
• Borring og Sprengning
• Planlegging

Det dreier seg om prosjektstillinger for perioden fram til 2021 når tidenes største samferdselsprosjekt i Norge skal stå ferdig.

Ingeniør Compagniet AS

Ingeniør Compagniet AS er en av landets største leverandører av tekniske konsulenttjenester og totalleverandør av ingeniør- og og prosjektadministrative tjenester på alle nivåer. Kundene er operatørselskaper, leverandørindustrien innen olje og gass, industri og rådgivende virksomheter. Selskapet ble etablert i 1988, og er nå en del av Adecco Gruppen. De har kontorer i Oslo, Drammen, Kongsberg, Stavanger, Bergen og Trondheim.

Follobanen

Fakta om Follobaneprosjektet:

•        Norges største samferdselsprosjekt i nyere tid

•        22 km nytt dobbeltspor fra Oslo S til kollektivknutepunktet Ski

•        Prosjektet omfatter bygging av nye Ski stasjon, omfattende arbeid på Oslo S, nødvendig omlegging av spor til Østfoldbanen inn mot Oslo S og mellom tunnelen og nye Ski stasjon

•        Omfatter totalt 64 km nye jernbanespor

•        Får Nordens hittil lengste jernbanetunnel (20 km)

•        Første norske, lange jernbanetunnel med to atskilte tunnelløp

•        Skal bygges/drives med fire tunnelboremaskiner (TBM) som hovedmetode

•        Deler av tunnelarbeidene skal utføres ved konvensjonell sprengning (drill & blast og drill & split)

•        Designes for hastighet opptil 250 km/t

•        Tilrettelegger for halvert reisetid Oslo-Ski (fra 22 til 11 minutter)

•        Gir økt kapasitet til og fra Oslo S

•        Forberedende arbeider startet i 2013 og avsluttes sommer 2015

•        Prekvalifisering for fire av prosjektets fem totalentrepriser (EPC) startet i 2013

•        Kontraktstildelinger  fra februar 2015 til og med september 2015

•        Hovedarbeider utføres fra 2015 til 2021

•        Follobanen skal stå ferdig i slutten av 2021

•        Blir innerste del av InterCity-utbyggingen sørøstover fra Oslo 

 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår