Versace-drømmer kan realiseres

 
Versace-drømmer kan realiseresBildet: Administrerende direktør Jan Gøransson (t.v) og salgssjef Søren Knudsen (i midten) grep sjansen til å fortelle om sine designsluk i møtet med salgsdirektør i Versace Home, Gianfranco Rosi på Cersaie-messa i Bologna.(Foto: Odd Borgestrand)
Purus Jotis administrerende direktør Jan Gøransson og salgssjef Søren Knudsen så ingen grunn til å stå med lua i hånda da de entret standen til Versace Home på Cersaie-messa i Bologna i går. De mener det italienske designselskapet aspirerer til bli en framtidig spennende samarbeidspartner.

Av Odd Borgestrand
Bologna, Italia

– Under mottoet den som intet våger intet vinner klarte de to Purus-lederne å knytte den første kontakten med en av selskapets salgsdirektører. I de flotte baderomsinnredningene til Versace manglet det nemlig sluk, og det kunne ikke de norske slukekspertene unnlate å kommentere. Dermed var samtalen i gang og salgsdirektøren nikket anerkjennende da Søren Knudsen lastet ned de nyeste produktene Purus Line og Purus Corner i Gold og Onyx. Designsluket kunne gått rett inn på de flotteste luksushotellene verden rundt, antydet salgssjef Knudsen og fikk anerkjennende nikk i retur.  Her var det med andre ord ingen grunn til å være beskjeden.

Fotoforbud og sikkerhetsvakter
Inne på standen til Versace Home var det fotoforbud, en håndfull sikkerhetsvakter og stilfulle eksempler på hva det italienske designhuset har å bidra med innen utsmykning til hus og bolig. Etter et par minutter var fotoforbudet opphevet for VVS aktuelt, og salgsdirektør Gianfranco Rosi var både nysgjerrig og interessert i informasjon om designsluk som kan passe inn i Versace sin luksuriøse verden.
The Blackstone Group kjøpte i februar i år en 20 prosent eierandel i Versace for 1,7 milliarder norske kroner, og det kan jo være interessant for en rekke firmaer å få til en partneravtale, mener de to norske utsendingene i Bologna. Om dette er drøm, fantasi eller virkelighet kan bare de neste månedene gi svar på, mener Søren Knudsen.

Satser på eksport
– Vi satser på at varemerket Purus skal få et gjennomslag også utenfor Norden. Varemerket fungerer som en formidler av kjerneverdiene våre, som er sikkerhet, innovasjon og kundebehov, og da er noen dager i Bologna en riktig prioritering for oss, sier administrerende direktør Jan Gøransson til VVS aktuelt.
– Det handler om å være innovative. Folk er mye mer på utenlandsreiser, og tar med seg inspirasjon, trender og impulser hjem. Da må vi følge med i timen, og sørge for at vår produktutvikling fanger opp både trender og design. Det har vi beviselig klart, gjennom den suksessen våre designsluk har oppnådd i det nordiske markedet, men vi har tro på at vi kan lykkes også utenfor Norden, sier Gøransson.
Baderommet er på vei til å bli en av hjemmets mest personlige rom med inspirasjon hentet fra reiser og hotellmiljøer. En sterk trend er metalliske overflater som tilfører glød og gir en luksuriøs atmosfære på badet. Det er dette vi gjerne vil selge til Europa og Asia, og derfor må vi forløse det potensialet vi har, sier Gøransson videre.

Et endret marked
– Vi er i ferd med å endre markedet fra det tradisjonelle til moderne løsninger. Det er en av grunnene til at vi også overtar danske Unidrain for å posisjonere oss nettopp i nye markeder.
Vi har absolutt noe å tilby Versace. Tenk deg en elegant rist med logoen til Versace. Det vil vi gjerne produsere. Det som tidligere var et grått og kjedelig sluk og er nå blitt et viktig designelement i det totale baderomsproduktet. Da må vi være våkne for de muligheter som byr seg, sier en engasjert Søren Knudsen.

– Vi kan gjerne lage sluk med gull og diamanter dersom noen ønsker å kjøpe det av oss. Det er faktisk mulig å designe sitt eget helt personlige sluk med det utstyret vi nå har. Våre kunder kan velge farge og form etter eget ønske. Kanskje vil de legge inn en hilsen til seg selv eller sine kjære i baderomsluket. Det er egentlig ingen begrensning.  Når man fornyer sitt bad og legger inn tre-fire hundre tusen kroner så må også sluket være spesialdesignet etter egen smak, mener Søren Knudsen, som mener det er viktig å ha drømmer og leve de ut. I å fall er Bologna et utmerket sted for drømmer og visjoner under Cersaie

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår