BKK Varme vant innovasjonspris

 
BKK Varme vant innovasjonsprisBildet: Martin Horne i BKK Varme (i midten) mottar Grønn innovasjons-prisen under Fjernvarmedagene Urban Energi nylig.
Med et konsept for robotstyrt gatevarme stakk Martin Horne i BKK Varme av med Grønn innovasjons-prisen under årets utgave av Fjernvarmedagene Urban Energi.

Prisvinneren vil slå et slag for "hverdagsinnovasjonen". I konkurranse med innovasjonskonsepter fra Statkraft Varme og Eidsiva Bioenergi, var det Horne som til slutt ble stemt fram som vinner av en fullsatt sal. Det var en stor opplevelse, forteller prisvinneren.

- Det opplevdes selvsagt veldig bra! Dersom folk likte budskapet i presentasjonen er det gøy. Det er få ting som er mer motiverende enn å løse kundens utfordringer og det prøvde vi å få fram i vårt innlegg, sier Horne til fjernvarme.no

Rekorddeltagelse

Over 260 deltakere, utstillere og inneldere var med i løpet av to dager med Fjernvarmedagene Urban Energi, noe som er ny rekord. Innovasjonskonkurransen ble arrangert for tredje gang, og er blitt en populær post på programmet.

- For oss handler Fjernvarmedagene Urban Energi om å utveksle erfaringer med, og bli inspirert av, hverandre. Jeg håper at vi også kan være til inspirasjon for andre, sier Horne.

- Hvor viktig er innovativ tankegang for BKK Varme?

- Dersom vi klarer å tilpasse oss omgivelsene våre og fortsette å være relevant, vil vi lykkes. Innovasjon og kontinuerlig forbedring er elementer for å få det til noe som er veldig viktig for oss, sier Horne.

Kommunikasjonssjef Trygve Mellvang-Berg i Norsk Fjernvarme sier hensikten med innovasjonskonkurransen er å få selskapene til å blir bedre til å få fram alt det spennende de holder på med.

- Det skjer mye i bedriftene som ikke kommer ut. Her har vi som næring mye å gå på. Denne konkurransen, som er ment å være både uhøytidelig og morsom med publikumsfrieri som et viktig kriterie, har sånn sett en viktig funksjon, sier Mellvang-Berg.

Vil ha mer hverdagsinnovasjon

Horne mener mange flere i urban energi-næringen oftere burde snakke om at det de gjør er innovativt.

- Mange overkompliserer ofte dette begrepet «innovasjon». Innovasjon trenger ikke være noe altomspennende eller helt nye produkter og tjenester for å skape verdi, sier Horne, og slår et slag for hverdagsinnovasjonen.

- Hverdagsinnovasjonen må fremheves, de små grepene vi tar for å gjøre hverdagen bedre for kundene eller oss selv. Det er viktig å feire de små tingene vi gjør også! Bransjen må tørre å skyte frem brystkassen og ta den plassen vi må ha. Her føler jeg vi alle har mye å gå på, sier Horne.

Kilde: Norsk Fjernvarme

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår