Boligmappa har nådd milepæl

 
Boligmappa har nådd milepælBildet: Per-Christian Svendsen
Nå finnes det dokumentasjon i 1 million boligmapper. Produktsjef, og en av gründerne bak Boligmappa, Per-Christian Svendsen, sier at håndverksbedriftene skal ha mye av æren for den raske veksten.

– Vi erfarer at stadig flere boligeiere er opptatt av å bruke seriøse håndverkere, noe som igjen genererer mer dokumentasjon. Desto flere håndverkere som bruker boligens digitale servicehefte, desto flere boligeiere får god, verdiøkende dokumentasjon i mappa si, sier produktsjef Per-Christian Svendsen i en pressemelding.

Rekordår
Siden Boligmappa sin oppstart i 2012 har det blitt aktivert over 1 million boligmapper.

– Vi opplever enorm vekst om dagen. Siden i fjor har vi økt med over 400.000 boligmapper. Det magiske 1 million-merket ble passert i januar i år. Vi ser en klar sammenheng mellom økningen i antall boligmapper og at stadig flere håndverkere leverer dokumentasjon i boligens digitale servicehefte, sier Svendsen.

Boligmappa.no er en gratis nettjeneste som for alle som eier egen leilighet, hus eller hytte. Boligmappa er boligens servicehefte, og følger gårds og bruksnummer. Dette gjør dokumentasjonen tilgjengelig for både dagens og fremtidige eiere av boligen

Trygg oppbevaring
Blant de som aktivt oppfordrer til å bruke Boligmappa er bransjeforeningen NELFO.

– Boligmappa forenkler elektrikernes hverdag ved at all dokumentasjon enkelt kan lastes opp og lagres på ett sted. Boligmappa sikrer også at lovpålagt dokumentasjon er trygt oppbevart og tilgjengelig for boligeier, sier administrerende direktør i NELFO, Ove Guttormsen.

Tommel opp fra offentlige tilsyn
Per-Christian Svendsen oppfordrer boligeiere til å etterspørre dokumentasjon i boligens servicehefte. Og understreker at boligeier ifølge lovverket har et ansvar for å ta vare på boligdokumentasjon.
– Får du dokumentasjon i mappa di, slipper du å tenke noe mer på det. Vi har hørt gladhistorier om boligeiere som har fått EL-tilsynet på besøk. Boligeierne har blitt glade når de blir bedt om å sjekke Boligmappa, og fått tommelen opp av offentlige tilsyn på at papirene var i orden, sier Svendsen.

Boligmappa sitt fokus fremover blir å gjøre tjenesten enda mer brukervennlig for boligeierne.
– Vi ønsker å gjøre boligens digitale servicehefte så anvendelig som mulig. Vår ambisjon er at flest mulig boligeiere skal ha best mulig orden i papirene om sin bolig, avslutter Svendsen.
 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Messeguiden

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår