Brødrene Dahl med nytt servicesenter i Fredrikstad

 
Brødrene Dahl med nytt servicesenter i FredrikstadBildet: Glenn Olsen og Pål Tønnesen har arbeidet med planene for Fredrikstads nye servicesenter i fire år. BDs André Larsen (til venstre), er strålende fornøyd med resultatet. Foto: Lars Aarønæs
Et nybygd, 1700 kvadratmeter stort BD-senter åpnet dørene på Lisleby ved Fredrikstad mandag.

Hele 1000 kvadratmeter av arealet er avsatt til selve butikken. Utenfor finnes 50 parkeringsplasser. Her er også en miljøstasjon. Rørkundene kan finsortere avfall, samtidig som de henter nye varer.

- Brødrene Dahl er miljøsertifisert iht. ISO 14001, og skal ligge i forkant av myndighetenes krav om sortering.  De 11 medarbeiderne har fått egne kontorer, romslig kantine og eget kurs/møterom på 40 kvadratmeter. All oppvarming er vannbåren, levert av Fredrikstad kommunes fjernvarmeanlegg, sier BDs regionssjef i Østfold, Glenn Olsen i en pressemelding.

- Planleggingen av den nye butikken startet for fire år siden. Selve flyttingen av 8000 varer fra de gamle lokalene i Tomterveien tok bare en helg, med kjempeinnsats fra 40 medarbeidere, sier Olsen.

Det lokale selskapet Dahle Eiendom eier både det forrige og dette lokalet. De har samarbeidet tett med Brødrene Dahl om prosjektet. Servicesenteret har adresse Smørbøttaveien. Plasseringen er like ved riksvei 109, som forbinder Sarpsborg og Fredrikstad. Sammen med senteret i Moss og Sarpsborg dekker Brødrene Dahl hele regionen, fra Svinesund i sør  til Askim i øst, og nordover mot Akershus.

- En strøm av biler fra håndverkere, industri- og kommunalkunder viser at mange har lært seg veien hit allerede. En viktig faktor er på plass: Skiltet sier «Infohjørne», men alle kaller det «kundekroken». Her er det ståbord, høye krakker og gratis kaffe. BDs egne medarbeidere tar seg også tid til en nystekt vaffel og en kaffeskvett, sier Olsen.

De er samstemte, regionssjef Glenn Olsen, butikksjef Tormod Pedersen, ansvarlig for servicesentrene til BD Pål Tønnesen og konseptdirektør, André Larsen:

– Vi vil at det skal være sosialt her. Men legg merke til at vi verken har satt inn sofa eller TV. Både vi og rørkundene vil ha hygge, men også effektivitet. Det tror vi det nye senteret innbyr til, heter det avslutningsvis i pressemeldingen.

En stor og ryddig miljøstasjon gjør rørkundenes dag enda mer effektiv.
 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår