Forbrukerne vil ha kvalitet og trygghet

 
Forbrukerne vil ha kvalitet og trygghetIllustrasjonsbilde
Kvalitet, trygghet, seriøsitet, god kommunikasjon og dokumentasjon er viktig elementer når forbrukerne skal velge håndverker. Pris er viktig, men altså ikke det viktigste for forbrukerne. Det går frem av en kjennskaps- og holdningsundersøkelse Kantar TNS har utført på vegne av Mesterbrev.

- Dette viser at forbrukerne er bevisste i sine valg med hensyn til valg av håndverkere. Mytene om at forbrukerne kun velger håndverkere på grunn av pris og at mange velger svart arbeid, kan derfor se ut til å slå sprekker. At 9 av 10 svarer at de velger håndverker ut fra kvalitet og trygghet er godt nytt for våre mestere. En mester er en leder på faglig grunnlag, og har kompetanse både som leder og fagperson på høyt nivå og gjennom det stå for kvalitet og trygghet, sier daglig leder i Mesterbrev Johanne Wulfsberg-Gamre.

9 av 10 kjenner til mestermerket
Kjennskapen til mestertittelen og mestermerket er svært høy blant forbrukerne. Hele 9 av 10 kjenner til mestermerket og undersøkelsen viser at over 80 prosent av de spurte forbinder mesteren med kvalitet.
- Det forteller oss at folk har tillit til at en mester har den kompetansen som trengs for å utføre en tjeneste, sier Wulfsberg-Gamre.

Mer om undersøkelsen og bilder til nedlasting finner du her: http://www.mesterbrev.no/kjennskapsundersokelsen/

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår