Hårete mål fra Ahlsell

 
Hårete mål fra AhlsellBildet: Administrerende direktør Rune Flengsrud (t.h.), sammen med en av nøkkelpersonebe i veksten, John Thomas Blandhoel, divisjonsdirektør for VVS. (Foto: Tore Kubberød)
Ahlsell Norge AS har en offensiv vekststrategi. Innen 2020 skal den flerfaglige grossisten doble omsetningen. Dette skal oppnås med et tydelig fokus på de fire fagområdene Ahlsell representerer, VVS, VA, EL, Bygg & Industri, nye satsningsområder og ny forsterket organisasjon.

Av Tore Kubberød

Det er offensive tanker hos Ahlsell Norge. Konsernet med cirka 1000 ansatte i Norge og en omsetning som nærmer seg fem milliarder kroner fikk i fjor ny administrerende direktør. Etter et år med å bygge opp en ny organisasjon er nå Rune Flengsrud klar for å formidle hva som er målsettingen.

– Det viktigste for meg i starten har vært å få oversikt slik at vi kunne utarbeide en vekststrategi som er i tråd med konsernets målsetting. Aller først måtte vi få på plass en riktig organisasjon med de riktige menneskene. I tillegg til våre fire divisjoner har vi også opprettet seks regioner med hver sin sjef. Denne revitaliseringen består av blant annet nye mennesker som kommer fra andre bransjer, sier Flengsrud til VVS aktuelt.

Når det gjelder veksten de kommende årene vil den først og fremst skje innenfor de områdene Ahlsell allerede er store og gode på.
– VVS er vårt største område som vi forventer mye av i årene fremover.  Her skal vi jobbe hardt for å ta tilbake noe av det vi har gitt bort de siste årene. 

En av nøkkelpersonene kommende årene er John Thomas Blandhoel, divisjonsdirektør for VVS. Han er allerede i gang med et mer offensivt Ahlsell og har allerede gjort betydelige grep.  Det har han lykkes godt med til tross for et meget «tøft» VVS marked. 

– Utfordringene i VVS markedet er mange, men det er viktig å heller se muligheter. Aller viktigst for bransjen er at vi klarer å gjøre Rørleggeryrket så attraktivt som mulig.  Det er Rørleggeren vi lever av i dag, og det er Rørleggeren vi skal leve av i morgen, sier John Thomas Blandhoel.  

– I tillegg vil vi snu oss litt rundt i forhold til bransjer som er i tiden, sier Flengsrud videre.  Et spennende område er energi, hvor nettselskapene blir stadig større, hvor det investeres mye penger og hvor det satses stort på blant annet bredbånd og fiberoptiske løsninger.

Les hele denne reportasjen i messeutgaven vår, VVS aktuelt nr. 6.

Ikke tilgang på VVS aktuelt? Møt oss på stand nr. D01-13 under VVS-dagene, og bli bedre kjent med Norges største VVS-fagblad., samt Byggfakta Docus øvrige produkter.

 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår