Hygienekrav trigger innovasjon

 
Hygienekrav trigger innovasjonIllustrasjonsbilde: GROHE Zedra Touch Chrom
Korona-situasjonen og strengere hygienekrav har aktualisert behovet for innovative baderoms- og kjøkkenkonsepter.

I fremtiden vil synet på hygiene endre seg over hele kloden. Nye og intelligente konsepter vil spille en sentral rolle i å forbedre forbrukernes helse og sikkerhet. Dette gjelder ikke bare for områder som allerede er berørt i dag, som sykehus, sykehjem osv., men også for områder som offentlige toaletter, kontorer, restauranter og jernbanestasjoner - til og med private bad og kjøkken.

- Sammen med et fokus på bærekraft, vil også fokus på helse definere måten vi bygger og designer boliger, kontorer, og andre steder hvor mennesker møtes. Berøringsfrie produkter og taledrevet teknologi vil spille en sentral rolle i å skape hygieniske og trygge rom. Forbrukere vil ønske å minimere kontakt med overflater så mye som mulig, sier Coen van Oostrom, grunnlegger og administrerende direktør for EDGE, i en pressemelding.

I likhet med Coen van Oostrom, kartlegger LIXILs merkevare GROHE hvordan forbedret design kan bidra til å takle dagens hygieneutfordringer. I dag rettes fokuset på nye hygienekrav spesielt mot sensitive områder slik som baderom og kjøkken. Mer enn noen gang før er det foretrukket å slippe å måtte berøre en kran, spesielt på offentlige toaletter. Berøringsfrie kraner som styres av en infrarød sensor er derfor et godt alternativ for å gjøre håndvasken mer hygienisk.

Ved å aktivere vannet kun ved å holde hendene under kranen, minimeres spredningen av bakterier og smitte. På kjøkkenet er kraner som kan opereres helt uten hender en god løsning - for eksempel kraner som opereres via underarmen, albuen, håndleddet eller foten. I løpet av de siste årene har GROHE utviklet et sortiment med intelligent produkter som oppfyller hygienekrav på bad og kjøkken over hele verden. 

- Med vårt brede utvalg av berøringsfrie produkter, har vi i GROHE løsningen på det økte behovet for hygiene i sensitive områder som kjøkken og bad. For øyeblikker kan vi si at vi allerede opplever en større etterspørsel etter hygieneforbedrende produkter – fra både privat- og B2B-markedet, sier Jonas Brennwald, CEO LIXIL Water Technology EMENA, Deputy CEO Grohe AG.

- Verden har forandret seg, og det har også behovet for å skape helsefokuserte løsninger og design, sier Coen van Oostrom: - Mer enn før vil mennesker ha et økt fokus på hygiene på arbeidsplassen, kjøkkenet og badet for å forbedre deres egen helse og sikkerhet. Denne økte tilnærmingen til hygiene vil føre til nye utfordringer for designere og arkitekter, og vil også kreve mer kunnskap hos rørleggeren. Rørleggere som tidlig tilpasser seg de nye kundebehovene og som tilpasser sin portefølje, kan posisjonere seg selv som eksperter og deretter øke selskapets suksess, sier va Oostrom avslutningsvis i pressemeldingen.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår