– Målet er 100 bad i året

 
– Målet er 100 bad i åretBildet: Sebastian Uhren (t.v) og Espen Stene
Romerike Bads konsept om fastpris på bad er blitt en suksess.

Av Rune Midtskogen

– Vi hadde høye ambisjoner da vi startet opp, og jeg er veldig fornøyd med det vi har fått til. Den gode planleggingen vi gjorde før oppstart har gitt resultater. Og vi har fortsatt mer å gå på, sier daglig leder og rørlegger Espen Stene (35) til Fagrådet for våtrom.

Sammen med kompis, prosjektleder og rørlegger Sebastian Uhren (29) startet han Romerike Bad AS for fire år siden.

Store ambisjoner
Den Godkjente våtromsbedriften har lokaler bare et langskudd unna Jessheim sentrum. På kontorvinduet lyser følgene tekst mot deg: «Nytt bad kr. 189.900». Disse rørleggergutta har vært offensive siden dag én.
I år ligger de an til å levere rundt 60 bad. I tillegg kommer satsingen på service. Firmaet har elleve ansatte hvorav ni jobber ute.
– Vi har hatt en jevn stigning siden oppstart. Målet er å levere 100 bad i året, og det skal vi klare i løpet av et par år. Vi har allerede tatt en stor del av markedet, og vi får mange gode tilbakemeldinger fra kundene. Det er alltid hyggelig, sier Sebastian Uhren.
– Effektivisering jobber vi med kontinuerlig. Det er mye tid og penger å spare på logistikk og bedre klargjøring for gutta på byggeplass. Men det vi lever av er å levere skikkelig jobb, sier Espen Stene. 

Populær pakkepris
Vi sitter på møterommet. Og nyter nytraktet kaffe. Latteren sitter løst. Her er det stor takhøyde.
– Vi bygger etter Våtromsnormen så langt det lar seg gjøre. Planlegging og bruk av de gode løsningene i Våtromsnormen er viktig for å komme i mål med riktig jobb første gangen. Vi merker at kundene oftere enn før spør om vi er godkjente for å bygge våtrom, sier Uhren.

For å gjøre det enklere for seg og kunden, tilbyr gutta i Romerike Bad fire pakketilbud. Prisene varierer fra kr. 175.000 for «S-pakken» til «XL-pakken» fra kr. 290.000. 
– Konseptet fungerer veldig bra og det gjør det mer oversiktlig og enklere for kunden å velge. Etter befaring hos kunden tegner vi badet i 3D slik at de får et godt bilde av hvordan det vil se ut. Vi går igjennom dette sammen før vi gjennomfører kontraktsmøte på kontoret. Kommunikasjon med kunden er veldig viktig. Da blir det også en ryddig prosess, sier Espen Stene. 

 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår