Mer fargerikt enn en norsk høstdag i fjellet

 
Mer fargerikt enn en norsk høstdag i fjelletBildet: Vask og tilbehør på badet, fargerikt og unikt fra italienske Domiziani. Foto: Odd Borgestrand
CERSAIE 2017: Eksportsjef i det italienske familieselskapet Domiziani, Alessio Ballesi, lyser opp når han ser det norske magasinet VVS aktuelt. To måneders opphold i Norge har tydeligvis gjort inntrykk. Han vil snakke mer om vårt land enn sine egne produkter, - men produktene fra dette selskapet er mer fargerike enn et norsk fjellrike om høsten.

Av Odd Borgestrand
Bologna, Italia

Selskapets fulle navnet er Domiziani Inox Lava Design s.r.l og holder til i den lille byen Torgiano midt mellom Firenze og Roma. Domiziani har opererer internasjonalt siden 1987 og har 30 års erfaring innen sanitær og interiør.

Selskapet tilbyr et bredt spekter av produkter, for eksempel både utendørs og innendørs bord med keramikkflater. De produserer baderoms- og kjøkkentopper, et bredt utvalg av vasker, speil, trapper og et stort antall keramikkobjekter.
- Vår styrke ligger i evnen til å tilby produkter i takt med tiden. Derfor har vi en forsknings- og utviklingsavdeling som hele tiden ønsker å ligge i front. Vi spør ikke hva markedet vil ha, vi tilbyr markedet det vi mener er nytt og spennende, samtidig som vi tar med oss historien og det klassiske og tradisjonelle, sier en engasjert Alessio Ballesi til VVS aktuelt.

Ikke tilfeldig
Domiziani-selskapet har et nært samarbeid med en rekke arkitekter, entreprenører og andre aktører i bygg og VVS-bransjen. Selskapet har totalt 55 ansatte og satser på kontrollert vekst. Det er femte år på rad de deltar på Cersaie. 
- Dette er en internasjonal messe med mange besøkende fra hele verden, og derfor vil vi være synlige nettopp her i Bologna, fortsetter Ballesi.
Sammenligningen av keramikk-produsenten og norsk natur om høsten er ikke tilfeldig valgt. Både i sin klassiske linje, så vel som i designet, tilbyr Domiziani drømmen om å sitte ved bordet og gjenoppleve skjønnheten i naturen med innredning og unike farger, forteller eksportsjef Ballesi, og gir oss en innføring i det unike ved firmaets eksportartikler.

Vulkansk lava
- Materialene som brukes er stein og vulkansk lava. Disse materialene gjør det mulig å knytte skjønnheten inn til det produktet vi lager i vår fabrikk. Hos oss er det kort vei mellom idé og virkelighet. Årsaken til det er at direktøren i selskapet også er designeren. Når han bestemmer seg for et nytt produkt er avgjørelsen tatt og produktet ser dagens lys så snart det er praktisk mulig, sier han med et smil.
Direktør Roberto Domiziani og datteren Sofia, kommer til og bekrefter eksportsjefens påstand.
Nå er USA og Australia de største markedene, men stadig flere kunder kommer fra De forente Arabiske Emirater og fra Russland.

- De sterke fargene slår også godt an i Øst-europeiske land som Romania og Albania. Jeg tror også vi har gode muligheter for å lykkes i det skandinaviske markedet. Her må vi nok gjøre en jobb med tilpasning av produktene før vi satser, sier han.

Bildet: F.v.: Direktør Roberto Domiziani, datteren Sofia og eksportsjef Alessio Ballesi. Foto: Odd Borgestrand
 
comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår