Mora utvider fra armaturer til komplette bad

 
Mora utvider fra armaturer til komplette badBildet: Varemerkesjef i Mora, Marina Morell, med kolleksjonen Mora X Collection, der selskapet tar et viktig steg mot å bli totalleverandør innen baderom. Foto: Odd Borgestrand
NORDBYGG 2022: Mora Armatur utvider nå fra armaturer til komplette bad. Under Nordbygg presenterte selskapet en helt ny kolleksjon av badekar, servanter og speil.

Av Odd Borgestrand
Stockholm

- Armaturer vil fortsatt være vår kjernevirksomhet, men vi ønsker nå å bli en totalleverandør innen baderom. Her ser vi et stort og viktig marked, forteller varemerkesjef i Mora, Marina Morell til VVS aktuelt.

Den nye designkolleksjonen kommer i en rekke forskjellige farger, materialer og former. Badekarene kommer i forsterket akryl og mineralkompositt, som holder godt på varmen. Karene kan farges inn i den fargen kundene ønsker. Vaskene er også i mineralkompositt, mens speilene er utstyrt med baklys og ekstra belysning når man har behov for dette. I sortimentet er det også speil med sorte rammer, forteller Marina Morell videre.

Mora har eksistert i 95 år og er svært bevisst på balansen mellom design, kvalitet og funksjonalitet. 
- Nå tar vi et viktig steg for å bli en mer interessant leverandør og vi henvender oss til den delen av markedet som ønsker god kvalitet både i prosjektmarkedet og i privatmarkedet.
Uansett hva vi gjør går vi ikke på akkord med kvaliteten. Som svensk aktør har vi hentet inspirasjon fra det svenske naturlandskapet kombinert med flere tiår med forskning og utvikling, og dermed kan vi lansere et bad med et sømløst utseende, sier hun videre.

Noen vil nok reagere på at Mora legger så stor vekt på badekaret i en tid der man skal spare både på vann og energi. De aller fleste velger en kjapp dusj, men Marina Morell mener det er viktig å ivareta baderommet som en oase og et rom for avkobling. 
- Mange forbrukere legger betydelige summer inn i et hyggelig bad og da hører et badekar med selv om det ikke benyttes hver dag. For noen er det et viktig møbel. Vi må ta vare på spa- og wellness-trenden, mener hun. 

- Mora gjør nå en varemerke-reise, der tilbudet rettes inn mot premium og high-end markedet med stort fokus på design og kvalitet. Vi ønsker at våre kunder skal se at vi kombinerer kvalitet med vakker estetikk, sier varemerkesjefen.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår