«Oslo» som tilbehør på badet

 
«Oslo» som tilbehør på badetBildet: Tilbehørsserien «Oslo» ble lansert under Cersaie i Bologna denne uka av det italienske selskapet IBB Bonomi. Salgssjef Nicola Cherubini håper serien vil slå an også i Norge. Foto: Odd Borgestrand
Norske produsenter og leverandører er fraværende når Cersaie inviterer til sin årlige innovative messe for baderomsmøbler og fliser, men midt i mylderet blant 900 utstillere dukket plutselig tilbehørsserien «Oslo» opp.

Av Odd Borgestrand
Bologna

Det er det italienske selskapet IBB Bonomi som presenterte en helt ny serie i sort messing og aluminium. Salgssjef Nicola Cherubini forteller med glede om både serien og navnevalget når VVS aktuelt som eneste norske medium på Cersaie gjerne vil ha informasjon om «Oslo»-serien.

Oslo er kort og godt
- Vi valgte Oslo fordi vi har en forkjærlighet for det nordiske, og navnevalget falt på Oslo fordi det er et kort navn og det klinger godt hos oss i det innenlandske markedet. Stockholm, Helsinki eller København nådde ikke opp i navnekonkurransen, rett og slett fordi navnene er for lange, sier Cherubini med et lurt smil.
Selvsagt vil vi gjerne også nå det Nordiske markedet, og kanskje er det noen i Oslo og Norge som er så stolt over sin hovedstad at de gjerne vil ha denne serien også inne på sitt eget bad, spør han.

- Vi er stolt over både design og kvalitet på denne serien. Vi mener vi her kan tilby en nyskapende samling av frittstående tilbehør, med forskjellige motstandslakkede overflater, men hvor alt er utformet i messing og aluminium, forklarer Nicola Cherubini. Messing er det ideelle materiale for oss som vil levere høy kvalitet til konkurransedyktige priser, sier salgssjefen. Han kan skryte av at Kina er et viktig eksportmarked for IBB Bonomi fordi kineserne nå vil ha kvalitet fra Europa.
- Med et stadig høyere kostnadsnivå i Kina blir vi konkurranse dyktige også i dette markedet, sier Cherubini.

Kjent designer
Designeren bak Oslo-serien heter Leo De Carlo fra Venezia. Han fikk sin utdannelse ved Industrial Design i Milano Polytechnic, og var med i den indre kjerne av ikonselskapet Philippe Starck i Paris fra 1999 til 2003. Her dannet han grunnlaget for egen karriere og eget selskap med fokus på innredning, belysning, elektronikk og interiørprosjekter.

- Konseptet Oslo er ikke kun for baderom. Vi mener dette er en komplementær serie som utvider bruksområdet til flere rom i en bolig. Tidligere tok folk med seg en avis eller et blad når de skulle inn på badet. Nå har de med seg mobiltelefonen. Derfor presenterer vi et nett lite ladebord der telefonen kan lades opp trådløst. Serien inkluderer toalettbørste, frittstående kombinert håndkle- og toalettpapirholder, ulike håndkleholdere og håndkletørkere, dusjhyller og mye mer, og etter hvert som serien blir innarbeidet i markedet vil den også bli utvidet, lover salgssjef Nicola Cherubini.


 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Messeguiden

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår