Prosjektassistent miljø

 
Prosjektassistent miljø
Søknadsfrist: 25 April 2022
Sted: Oslo - Environment
Tittel: Prosjektassistent miljø

Ønsker du å jobbe med noen bærekraft i Norges mest komplekse baneprosjekter? Og er du strukturert, metodisk og har gode kommunikasjonsferdigheter? Da kan dette være neste skritt i din karriere!

BLI EN DEL AV ET AV LANDETS LEDENDE FAGMILJØER INNEN BANE

Avdelingen Bane består i dag av ca. 70 medarbeidere fordelt på fire seksjoner. De neste årene jobber vi sammen med bransjens mest ambisiøse byggherrer, entreprenører og rådgivere på prosjekter som Fornebubanen, Follobanen og Nygårdstangen – Bergen - Fløen. Vi søker nå etter deg som ønsker å være med å bidra til å styrke bærekraften av COWIs baneprosjekter.

Som prosjektassistent – miljø blir du en del av seksjon for prosjektledelse som i dag består av rundt 25 prosjektledere, prosjekteringsledere, prosjektstyrere og dokumentkontrollere. Vi har et trygt og godt arbeidsmiljø, og vi samarbeider ofte med øvrige seksjoner på kontoret, både faglig og sosialt. Med et stort spenn i prosjekter både i størrelse, kompleksitet og faglig innhold får du jobbe med spennende og utfordrende oppgaver sammen med andre dyktige kollegaer.

FÅ UTVIKLET DIN EKSPERTISE GJENNOM VARIERTE OG AMBISIØSE OPPDRAG

I denne stillingen vil du være en del av vårt globale team av eksperter, og du arbeider tett sammen med seksjonsleder på prosjekt og med øvrige kollegaer. Som prosjektassistent vil du jobbe med komplekse infrastrukturprosjekter, bistå prosjektledere og seksjonsledere med styring og oppfølging av miljøaspektet i disse prosjektene.

Din primære arbeidsoppgave vil være å støtte prosjektledelsen, mens sentrale arbeidsoppgaver vil i den første tiden være:

  • "On site" arbeidsoppgaver ifm. ALSTOM On Board på de forskjellige installasjonsverkstedene i Norge. Reisevirksomhet vil være etter behov.
  • Spesielt ansvar for "environmental footprint"
  • Planlegging av prosjektenes fremdrift, herunder fastsetting av milepæler og tilhørende aktiviteter
  • Etablering og oppfølging av prosjektenes prognoseUtarbeidelse og oppfølging av prosjektenes usikkerhetsstyring-/register, herunder risikovurdering, kostnader og oppfølging av tiltak med spesielt fokus på HMS og miljø

 

DINE FERDIGHETER. VÅRT TEAM. SAMMEN UTFORMER VI FREMTIDEN.

Dine ferdigheter er nøkkelen til vår suksess. Vi arbeider på tvers av grenser og innen forskjellige fagfelt hvor vi deler kunnskap og bygger opp sterke relasjoner med kunder og kolleger. Du bidrar med din ekspertise samtidig som du får mulighet til å lære av de beste.

For å lykkes i denne stillingen mener vi du bør være nøyaktig og strukturert, med øye for detaljer. Du har sterkt miljøengasjement, gode kommunikasjonsferdigheter og er metodisk og systematisk i din tilnærming. 

Du bør dessuten ha følgende kvalifikasjoner og ferdigheter:

  • Master eller bachelor innen miljøtekniske fag
  • Svært gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner på engelsk
  • Dokumentert erfaring med miljøoppfølging i prosjekter, og erfaring innen fremdriftsplanlegging, risikostyring i prosjekt, analyser og rapportering
  • Minimum 3-5 års relevant arbeidserfaring
  • God erfaring med bruk av dataverktøy, bl.a. Excel
  • Erfaring med å bruke planleggings- og prosjektstyringsverktøy på (MS Project)
  • CEEQUAL-sertifisering er en fordel

Har du erfaring fra byggherreorganisasjon, rådgiver, eller entreprenør vil det telle positivt.

COWI SOM ARBEIDSPLASS

Kjennetegnet for mange av våre prosjekter i COWI er at de er flerfaglige, store og av stor samfunnsmessig betydning. COWI tilbyr en dynamisk, utfordrende og innholdsrik arbeidsplass med gode utviklingsmuligheter.

Hos oss får du:

  • Mulighet til å bygge opp din kompetanse med spennende prosjekter fra dag én
  • En unik mulighet til å lære av de beste, utvikle ditt eget potensial og bygge en solid karriere
  • Delta i utformingen av fremtidens samfunn ved å finne bærekraftige løsninger
  • være med i en sterk bedriftskultur med internasjonalt samarbeid på tvers av organisasjon og fagfelt
  • Tilgang til omfattende interne fagnettverk og – samlinger, internkurs, studieturer, sosiale arrangementer, bedriftsidrettslag, m.m.
  • Fleksibel arbeidstid
  • Konkurransedyktig lønn og ansettelsesbetingelser

HAR DU SPØRSMÅL?

Da kan du ringe Anne Johanne Lind Nørbech (Seksjonsleder Railways) på telefon +47 924 35 767. 

SLIK SØKER DU

Klikk på knappen nedenfor, og fortell hvorfor du er rett person for denne stillingen. Vi ser gjerne at du sender inn CV og søknadsbrev så snart som mulig siden rekrutteringsprosessen allerede er i gang. Søknadsfristen står angitt øverst på siden. Alle søknader behandles konfidensielt. Søknader uten søknadsbrev vil ikke bli vurdert.

Søk her!

 

 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår