Relasjonsbygging i showroom

 
Relasjonsbygging i showroomArne og Lars Korsbakken har en egen avdeling med Damixa-produkter, og er en stor og viktig kunde nettopp for det danske selskapet.
- Vi mener det er viktig at våre samarbeidspartnere kan komme til oss for å ta og føle på de produktene de ønsker å tilby sine kunder, sier salgssjef Lars Korsbakken og daglig leder Arne Korsbakken.

Av Odd Borgestrand

Det 500 kvadratmeter store showroommet i Hasleveien i Oslo vitner om Korsbakkens genuine interesse for kjøkken og bad. Showroommet er ment å være en forlenget arm for rørleggere og butikker som sender sine kunder til Korsbakken, nettopp for å se og kjenne på de enkelte kombinasjonsmulighetene når et nytt bad skal komponeres.

- Det er viktig å velge elementer som utgjør en helhet. Armaturet skal være smykket på et bad.
Dessverre er det alt for mange som bare plukker sammen noe uten å tenke på helheten, mener Arne Korsbakken.
- Her kan faghandleren utgjøre en forskjell, og være en inspirator for sine kunder, sier han.

Inspirasjon
- Mange av våre forhandlere blir inspirert til å bygge innbydende utstillinger i sine butikker etter et besøk hos oss, mener Arne Korsbakken.

- Under et besøk i showroommet har vi også tid til å snakke om de enkelte produktene, om trender og aktiv markedsføring blant annet gjennom sosiale medier. Showroommet blir også et møtested for relasjonsbygging, der vi kan gi hverandre inspirasjon i hverdagen, fortsetter han.

- I vår bransje jobber vi med produkter som alle mennesker har et forhold til. Alle må vaske seg, ta en dusj og gå på toalettet. Derfor er det viktig at vi skaper en positiv atmosfære rundt de mange flotte produktene som vår bransje kan vise fram.

- Vi mener et showroom er viktig og har livets rett. Både den private og den profesjonelle forbrukeren ønsker seg komplette løsninger, og det er nettopp det vi kan tilby som en liten grossist.

Det er interessant at nettbutikker også åpner egne vareutsalg. De har innsett at forbrukerne gjerne vil «kjenne på» varene før de handler.

- Vi velger å levere alt gjennom rørleggerne. For oss er rørleggeren svært viktig. Han har nærheten til kundene og kan følge opp sine kontakter i eget nærområde. Dermed får forbrukerne en langt bedre og mer personlig service enn en grossist eller en nettleverandør kan tilby, mener Korsbakken.

På Oslo-besøk
Lars Erik Magnussen er markedsansvarlig i Tempe VVS i Trondheim, og er en av aktørene i bransjen som hvert år besøker showroomet til Korsbakken i Oslo.

- Her får vi alltid det siste nye servert på en personlig måte. Ingen er bedre enn Korsbakken til å presentere produktene i en innbydende ramme. For oss er det dessuten «god butikk» å handle med Korsbakken, og da er det også viktig at vi har en så nær kontakt som mulig. Vi representerer begge familiebedrifter som ønsker å ligge i front. Det er viktig at vi kommer oss ut av vår egen «hule» for å hente inspirasjon til beste for våre kunder og for vår egen forretning, sier Magnussen til VVS aktuelt.

Aktiv ut mot kundene
- Den gode samtalen og de gode markedsplanene er viktig for oss. Vi ønsker å være aktiv ut mot våre kunder, og ser at sosiale medier er en stadig viktigere kanal for å komme i dialog med potensielle kunder. De vil før eller senere dukke opp i butikken vår for å ta spennende produkter nærmere i øyesyn. Vi må være god både på nett og i butikk, og vi er spesielt fornøyd med antall klikk på Instagram, forteller Magnussen.

- Her får vi en direkte kommunikasjon med våre kunder, noe som er både spennende og inspirerende, men også tidkrevende. De som velger å gå inn i sosiale medier må være «på», understreker Magnussen. Dermed handler det ikke lenger bare om å være tilgjengelig i butikkens åpningstider. Det handler om å brette opp ermene og være tilgjengelig fra morgen til kveld. Nå vil kundene også ha varene brakt hjem på døra. Da må vi lære av andre bransjer og stille opp. Konkurransen er skjerpet og vi må ta vare på kundene både i butikk eller på nett. Det er mye jobb, men det er morsomt, sier Magnussen med et smil.

Lars Erik Magnussen (t.h)er markedsansvarlig i Tempe VVS i Trondheim, og er en av aktørene i bransjen som hvert år besøker showroommet til Korsbakken i Oslo. Foto: Odd Borgestrand

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår