Romantisk og nostalgisk hos Bathco

 
Romantisk og nostalgisk hos BathcoBildet: Arne Korsbakken (t.v.) kom i kontakt med Bathco nærmest ved en tilfeldighet for 10 år siden, og nå er det blitt et personlig forhold mellom Korsbakken og den spanske direktøren José López. Foto: Odd Borgestrand.
Korsbakken Trading har samarbeidet med spanske Bathco de siste 10 årene. Hovedårsaken er at spanjolene er dyktige på å få fram spesielle produkter som har sine egenartede og spennende historier.

Av Odd Borgestrand

Det er enkelt og stilrent på standen til spanske Bathco under ISH i Frankfurt. Her hersker det en stillhet midt i mylderet av mennesker som jakter på det særegne. 

Arne Korsbakken kom i kontakt med Bathco nærmest ved en tilfeldighet for 10 år siden, og nå er det blitt et personlig forhold mellom Korsbakken og den spanske direktøren José López, som leder sin familiebedrift med sønnen Edvardo som daglig leder. 

- Vi har designet, produsert og distribuert et bredt utvalg av baderomsprodukter i mer enn 40 år. Vi har lykkes fordi våre produkter har nådd inn til mennesker på alle kontinenter. Kombinasjonen av romantikk og nostalgi sprenger grenser, sier José López til VVS aktuelt.

- Hemmeligheten kan ha vært å inkorporere den nyeste teknologien i vårt arbeid, men uten å glemme våre røtter. En viktig del av Bathcos forretningsstrategi er den permanente satsingen på å investere i design, kvalitet og innovasjon. Basert på disse tre pilarene utvikler vi stadig nye produkter for å løse kundenes behov og tilpasse oss til tendensenes endringer i markedet. Derfor samarbeider vi jevnlig med kjente industrielle designere og forskningssentre, sier den entusiastiske direktøren som i en alder av 70 år ikke har planer om å trekke inn årene.

- Det er en rekke spennende selskaper ute i Europa som ikke ønsker å etablere datterselskaper i hvert enkelt land. De velger heller solide distributører, og det er i den nisjen vi også befinner oss, forklarer Arne Korsbakken, som nå leder et selskap med 14 medarbeidere og har en omsetning på 70 millioner kroner.

- De er rett og slett unike og dermed utenfor hovedstrømmen innen sanitær, mener Korsbakken. 
Bathco samarbeider med Titanic Foundation og har dermed sikret seg muligheten til å gjenskape baderommene på Titanic. 

Du kan lese mer om både Bathco og Korsbakken Trading i VVS aktuelt nr. 4, som går i trykken i neste uke, med baderoms-trender som hovedtema.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår