Står godt på egne bein

 
Står godt på egne beinBildet: - Vi skal kjøre fram rørleggeren og fagkunnskapen, og jobbe med gjenkjennelseseffekten hos forbrukeren, sier Comfort-direktør Inger Nerdrum. (Foto: Tore Kubberød)
COMFORT-KICKOFF: - Vi står godt på egne bein og tenker ikke lenger på at det ikke ble noen sammenslåing med Bademiljø, sier administrerende direktør Inger Nerdrum i rørleggerkjeden Comfort, under kjedens årlige kickoff og messe i The Qube på Gardermoen.

Av Tore Kubberød

– Denne messen er så bra, utbryter Inger Nerdrum når vi treffer henne midtveis på dag en av den to dager lange Comfort-messen.
– Tilbakemeldingene er veldig positive. Vi har faktisk fått oppfordringer om at vi burde overta ansvaret for VVS-dagene, sier hun med et glimt i øyet, om årets kickoff som satte ny rekord i antall deltakere og med over 400 butikkledere og ansatte. 

Hun forteller at det er stor optimisme blant Comfort-kjedens 87 medlemsbutikker, selv om forhandlingene med Bademiljø gikk bokstavelig talt i vasken i fjor høst.
– Etter et år med samtaler så sa Comfort-kjeden ja til sammenslåing. Men overraskende nok ble det nei fra Bademiljø, til tross for at det var de som hadde tatt initiativ til samtalene om sammenslåing. Men dette er det ingen av oss som tenker på lengre. Vi fikk et positivt 2014, og starten på 2015 har vært knallbra, sier hun.

Comfort-kjeden, som fylte 40 år i fjor, har nå 87 butikker spredd rundt i hele landet.
– Familien vår vokser stadig. Det kommer i løpet av kort tid tre nye butikker, slik at vi dermed passer 90 medlemmer.
Skolering av ansatte er et viktig satsingsområde for Comfort.
– I to år har vi kjørt kurs innen varme. Nå er kompetansen innen området så høy at vi kan gå ut og markedsføre det bredt. Vi har også fokus på utvikling av en gruppe med yngre medarbeidere, og formålet med denne messen er å heve kompetansen rundt i butikkene, sier hun.

Ingrid Nerdrum forteller at det også blir endringer i profileringen av kjeden.
– Vi har gjort en del markedsundersøkelser som ligger til grunn for endringen. Mens vi tidligere har markedsført oss på produktnivå, vil vi fremover fokusere på tillit og trygghet. Vi skal kjøre fram rørleggeren og fagkunnskapen, og jobbe med gjenkjennelseseffekten hos forbrukeren. Det betyr at vi går helt bort fra produktkatalogene.

– Vi har også en ung markedsavdeling som har tett dialog med yngre forbrukere. Comfort-kjeden blir dermed å finne på mange flater, sier Inger Nerdrum avslutningsvis.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår