Toyota er Norges mest kjøpte bilmerke i første kvartal

 
Toyota er Norges mest kjøpte bilmerke i første kvartalDet er innenfor salg av varebiler i Norge at Toyota øker mest, med en vekst på hele 132 prosent fra samme periode i fjor. På bildet: Toyota Proace City
Med over 6000 nyregistrerte biler så langt i år, topper Toyota listen over landets mest populære bilmerker ved å være størst både på person og varebil.

Ferske tall fra Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV) viser at Toyota har levert 6137 nyregistrerte personbiler og varebiler i årets første kvartal, noe som tilsvarer 13,8 prosent av de totalt 44.437 nye bilene på norske veier.

- Vi hadde høye forventninger for salget av våre volummodeller som RAV4, Corolla og C-HR ved inngangen til året, og det er fantastisk å se at disse innfris. Dette er en stor tillitserklæring fra våre kunder til medarbeidere over hele Norge som har levert et stort volum biler under krevende omstendigheter, sier Espen Olsen, informasjonssjef i Toyota Norge.

Suksess med elektriske varebiler

Det er innenfor salg av varebiler i Norge at Toyota øker mest, med en vekst på hele 132 prosent fra samme periode i fjor. Med en markedsandel på 23,6 prosent i første kvartal og nesten 2000 nyregistrerte biler, ligger bilmerket på toppen av listen over de mest solgte. Særlig slår Toyota Proace godt an og utgjør halvparten av Toyota-varebilene med 988 nyregistrerte biler. Elektrisk drivlinje er i ferd med å etablere seg også blant varebiler, og utgjør 1461 biler, tilsvarende 18 prosent av de totalt 8128 nyregistrerte varebilene så langt i år.

- Proace Electric dominerer markedet for elektriske varebiler og bidrar til at vi er Norges største varebilmerke i første kvartal. Vi har levert 682 Proace Electric hittil i år, noe som utgjør nær 50 prosent av markedet. Dette vitner om en formidabel jobb som er gjort hos Toyota-forhandlerne i perioden, sier Olsen.

- Vi har nå et produkttilbud i alle de viktige varebil-segmentene. Proace City har levert meget sterkt i klassen for små varebiler, der vi tidligere ikke har vært tilstede. Og en oppgradert Toyota Hilux med 2,8 liters motor gjør at vi igjen utfordrer for alvor i pickup-klassen, sier Olsen.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår