Presenterte visjonære klimamål på Milano-messe

 
Presenterte visjonære klimamål på Milano-messeBildet: Yuki Kusumi, CEO Panasonic Group. (foto: Panasonic Group).
På messen "Mostra Convengno Expocomfort" nylig, presenterte Panasonic Heating & Cooling Solutions den neste fasen i selskapets ambisiøse bærekraftsstrategi.

Mostra Convengno Expocomfort 2024 er den globale messen for HVAC+R-industrien og andre aktører innen fornybar energi. Messen ble arrangert  i Milano den 12. -15. mars. 

Panasonic sin visjonære plan for «velstand i materiell og mental betydning» ble lansert i 1932. Den var tiltenkt å være en veiviser for intet mindre enn de neste 250 årene, og fordelte seg over ti 25-års faser. Den nåværende fjerde fasen er dedikert til "å løse globale miljøproblemer og tilby kundene helse, sikkerhet og komfort”, som det heter i strategien.

Yuki Kusumi, CEO i Panasonic-gruppen, delte selskapets langsiktige mål om å bidra til et karbonfritt samfunn, blant annet gjennom strategien Panasonic GREEN IMPACT. 

– Minimal bruk av begrensede naturressurser, overgangen til sirkulær økonomi og lavere CO2-utslipp er Panasonic sine viktigste prioriteringer i kampen mot global oppvarming. Vi mener også at elektrifisering av varmeapparater, gjennom økt bruk av varmepumper, er helt avgjørende for mer fornybar energiforsyning og økende etterspørsel. Dette er spesielt relevant i Europa, sier han.

Partnerskap med INNOVA og tado°

To strategiske partnerskap ble løftet frem på pressekonferansen. Felles for partnerskapene er at de begge er samarbeid med Panasonic som har til hensikt å forbedre energieffektivitet, realisere smart energistyring og redusere både klimautslipp og kostnader.

Det første er samarbeidet med INNOVA, en italiensk produsent innen hydroniske systemer, som innebærer løsninger for luftkvalitet og klimaanleggutstyr. Her skal de to selskapene utvikle en energieffektiv og integrert løsning som bruker husets vannsirkulering, med styring i én enkelt kontroll som kan oppdateres etter behov. Denne integrerte boligløsningen skal ifølge planen være tilgjengelig fra 2025.

Det neste partnerskapet er også Panasonic sitt nyeste. Partner her er tado°, en markedsledende leverandør av løsninger for smart energistyring. Samarbeidet går ut på å integrere teknologien bak Panasonic sin Aquarea-varmepumpeserie med tado° sine ledende systemer for smarthuskontroll og energistyring .

Panasonics nyeste teknologiske innovasjoner innen sin luft-til-vann Aquarea-serie er de nye Big Aquarea M Series-enhetene, som er optimale for flerfamilieboliger, og enkelte kommersielle rom. Kapasitetene til de nye enhetene spenner mellom 20 kW, 25 kW og 30 kW, med mulighet for å skalere opp til 300 kW. Disse enhetene utnytter det naturlige kjølemiddelet R290 og Panasonics unike T-CAP-teknologi.

Panasonics strategi innebærer også mer målrettet opplæring og kunnskapsdeling på dedikerte opplæringssentre innen blant annet salg, samt utvidelse av tjenesteområder og nye ingeniørroller.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår