900 på VB Dagene 2018

 
900 på VB Dagene 2018Bildet: - At så mange prioriterer å bruke tid på akkurat det å oppdatere seg for å stå enda bedre rystet til å møte kundene, gjør meg virkelig stolt, uttaler daglig leder i VB Øystein Kjellsen.
Til sammen 900 VBere, leverandører, samarbeidspartnere, proffkunder og gjester var samlet under VB Dagene 2018 på Gardermoen. Temaet for arrangementet var nye tider, nye kunder og nye verktøy.

- Jeg er veldig takknemlig og ydmyk for at så mange kunder, VB-bedrifter, leverandører og samarbeidspartnere har prioritert å være sammen med oss disse dagene. Et arrangement som dette er en viktig arena for å bygge kultur i VB, en kultur vi håper alle våre kunder skal oppleve som en positiv forskjell ved hvert eneste kundemøte. Et av våre mål, foruten å arbeide for at hver eneste VB bedrift skal være blant bransjens mest lønnsomme, er at vi skal utføre jobben vår riktig første gangen. At så mange prioriterer å bruke tid på akkurat det å oppdatere seg for å stå enda bedre rystet til å møte kundene, gjør meg virkelig stolt uttaler daglig leder i VB Øystein Kjellsen, i en pressemelding.

VB Dagene 2018 ble gjennomført torsdag og fredag i forrige uke. Over 120 daglig ledere var samlet under strategiske diskusjoner, regionale samlinger og generalforsamling torsdag, mens kickoff, fagseminarer og leverandørmessen fredag trakk hele 820 deltakere.

Som en del av VB sitt kompetanseprogram, VB Trainee, deltok det åttende kullet med sine 11 traineer på hele arrangementet. Under eiersamlingen på torsdag stod de på scenen foran eierne i VB og presenterte hvordan de mener at VB kan bidra til å gjøre rørleggeryrket til det mest attraktive for ungdommen og, hvordan VB skal få tak i de beste rørleggerne.
-Det er veldig inspirerende å se hvordan våre VB Traineer presterer på scenen foran så mange mennesker, fortsetter Kjellsen. 

Kickoff, miniseminar og leverandørmesse
Standarden for fredagen ble satt med en flott åpningsseanse før Øystein Kjellsen entret scenen for å prate om nye tider, nye kunder og nye verktøy. Kjellsen rakk også å vise førpremiere på VBs to nye reklamefilmer som går på lufta mandag 9. april.  Eirik Norman Hansen entret scenen etter Kjellsen og pratet engasjert om kundeopplevelser og hvilke forventninger kunden har til hvordan vi leverer i en mer og mer digitalisert verden. Sosialantropologen Ivar Haugstad var også scenen og delte tanker om hvordan vi bør møte fremtiden.

Det ble avholdt miniseminarer gjennom hele fredagen på VB sin egen opplæringsarena. Her fikk deltakerne opplæring i bruk av VB Papirfly som den nye markedsføringsportalen til VB, BIM, asbestsanering og sprinkler- og vanntåkeanlegg. Det ble også holdt kurs i riktig bruk av VB Smart-appen for 130 deltakere.

Over 60 av VB sine leverandører og samarbeidspartnere var tilstede under leverandørmessen. Flere av leverandørene hadde lagt ned mye energi i å presentere hva de kunne tilby med utgangspunkt i årets tema – nye tider, nye kunder og nye verktøy. Engasjementet rundt temaet var stort. Blant annet stilte Purus Joti med piquet-skjorter med årets tema trykket i arrangementets farger og flere av leverandørene hadde delt små filmsnutter som teaser til VB-bedriftene i forkant av arrangementet. Engasjerte VBere utfordret leverandørene fra start til slutt.

På VB sin egen stand var fokuset på verktøy kjeden tilbyr VB-bedriftene. Over halvparten av standen var dedikert til VB sitt butikkonsept. Her var butikkonseptet visualisert med en stor stand som var delt inn i tre ulike størrelser med ferdige utstillinger og miljøer som var stylet av VBs egen ekponeringsdesigner Ann-Kristin Haugen Axelsson fra firmaet Lagom.

Messen ble avsluttet med kåring av beste stand hvor deltakerne hadde stemt VB sin egen leverandør av ingeniørtjenester, VB Tekniske, frem som vinner. VB Tekniske hadde fokus på nye verktøy og deltakerne fikk prøve HoloLense og VR briller på standen.

Årets VB Ambassadør
Tradisjonen tro ble årets VB Ambassadør kåret fredag kveld. Baard Aas fra Jessheimbedriften VB Lunder & AS ble tildelt den gjeve prisen for sitt store engasjement i alt som har med rørleggerfaget og VB å gjøre. Er det snakk om rekruttering, opplæring og utvikling av faget eller viktigheten av at alle VB bedrifter skal kjenne verdien av sitt eier- og medlemskap i VB – så er Baard Aas aldri langt unna.

Baard Aas blir beskrevet som jovial, åpen og alltid interessert. Han er søkende, faglig tung og kunnskapsrik, og sier alltid ja og stiller opp. Uansett hva eller hvor Baard Aas bidrar, enten det er i prosjektpartnerkonseptet, ressursgruppen for proffpartner, på VB Lærling-samlinger, i VB Tekniske eller på VB-bloggen, bidrar hans undersøkende innfallsvinkel alltid til utvikling, framdrift og refleksjon.

Årets Miljøbedrift
VB Varme & Bad Narvik fikk prisen Årets Miljøbedrift 2018. I begrunnelsen trekker juryen frem at bedriften har et godt forankret miljøarbeid innad i bedriften og fremmer alternative energiløsninger med vekt på enøkvurdering og god rådgivning. VB Varme & Bad Narvik engasjerer seg aktivt lokalt for å fremme konkrete miljøtiltak og et grønnere sentrum i samarbeid med andre aktører i næringslivet.

VB Miljøpris 2018
VB Miljøpris 2018 gikk til Geberit fordi de er en leverandør som utmerker seg og tar sitt miljøansvar på alvor. I sin begrunnelse sier juryen at Geberit viser et tydelig initiativ til å løse miljøutfordringene globalt med fokus på vannsparende og bærekraftige produkter, miljøvennlig og ressurseffektiv produksjon, i tillegg til innkjøp og logistikk med høye miljø- og etikkstandarder.

Konferansier Aslak Sira Myhre loset deltakerne galant gjennom fredagen fra morgen til kveld. Godt supplert av digitale verktøy, hvor VB for anledningen hadde implementert app for registrering og deling av informasjon underveis i arrangementet, heter det avslutningsvis i pressemeldingen fra VB.

Bildet: VB Tekniske vant prisen for beste stand.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Messeguiden

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle