Hallingplast vokser og styrker laget

 
Hallingplast vokser og styrker lagetBildet: Økonomisjef Reidar Thorvaldsen (t.v) og markedsansvarlig Anders Hauge er siste tilvekst i Hallingplast AS.
Hallingplast har styrket laget med to medarbeidere i sentrale roller for å håndtere fortsatt vekst i selskapet.

1.oktober var økonomisjef Reidar Thorvaldsen og markedsansvarlig Anders Hauge på plass i administrasjonen.  Hallingplast har nå nærmere 80 medarbeidere og en omsetning som trolig runder 600 millioner kroner i år.

Hjerte for Afrika

54-åringen Reidar Thorvaldsen er siviløkonom fra universitet i Lund i Sverige og har lang fartstid i ulike produksjonsbedrifter. De siste 15 årene har han vært økonomisjef for flere fabrikker i HeidelbergCement konsernet både i Norge og Vest-Afrika, de fleste av disse årene i Sierra Leone og Ghana. Han har også vært innom Aker Solutions med økonomiansvar i Ghana og Nigeria. Reidar fikk et stort hjerte for Afrika da han i yngre dager tjenestegjorde for Fredskorpset i Mosambik og Angola.

Framoverlent bedrift

De siste par årene har han vært «innenlands» som Controller i Norsk Folkehjelp, men følte sterkt på igjen å komme seg ut i en produksjonsbedrift. Etter et par møter med ledelsen i Hallingplast var han overbevist om at dette var en framoverlent bedrift med fortsatt stort potensial, og han takket gladelig ja til jobben da tilbudet kom. Thorvaldsen kommer opprinnelig fra Bekkestua i Bærum, men er bosatt i Lørenskog, og har allerede planer om å finne seg et sted å bo i rimelig avstand fra fabrikken. Men først blir det en liten periode som ukependler. Den nye økonomisjefen blir også Controller med fokus på økt lønnsomhet i hele bedriften.

Imponert

- Det nylig innførte ERP-systemet blir et viktig redskap, mener han.

- Jeg gleder meg til å bli kjent med medarbeiderne, produktene og produksjonsmetodene i Hallingplast. Jeg har allerede latt meg imponere over de avanserte produksjonslinjene, sier Thorvaldsen.

Som økonomisjef og Controller blir en av hans oppgaver å være en del av teamet som skal bidra til reduserte produksjonskostnader, effektiv lagerhåndtering og god inntjening.

Økt synlighet i markedsarbeidet

1.oktober begynte også 30-åringen Anders Hauge som markedsansvarlig. Han får også en rekke spennende og varierte arbeidsoppgaver i tett samarbeid med salgs- og markedssjef Sverre Tragethon. Anders vokste opp i Solbergelva i Nedre Eiker, som nå er blitt en del av Drammen kommune. Sin unge alder til tross har Anders en allsidig markedsbakgrunn, der fundamentet ble lagt allerede på videregående med linjevalget media og kommunikasjon. Han har også en bachelor i reklame og merkekommunikasjon ved Norges Kreative Fagskole som i dag er kjent som Høyskolen Kristiania i Oslo. Etter endt skolegang begynte Anders som grafisk designer i Bonzaii AS, som er en del av Egmont-konsernet.

Måtte tilbake

Egmont kjøpte også opp digitalbyrået Sempro, der Anders ble innholdsleverandør og designer på digitale plattformer før han gikk over til optimalisering for sosiale kanalaler. Med ektefelle som «bare måtte tilbake» til hjembygda Geilo innså Anders at han måtte sjekke arbeidsmarkedet i Hallingdal etter et drøyt år med e-handel og digital oppbygging av Friluftsmagasinet AS. På Geilo ble han tilbudt stilling som digitalansvarlig i den offisielle reiseguiden Visit Geilo, med ansvar for nettsider, sosiale kanaler, nyhetsbrev og bookinger. 

Spennende og utfordrende

Ryktet om Hallingplast som en solid og innovativ bedrift nådde etter hvert den kreative designeren og markedsmannen Anders. Etter det første jobbintervjuet var han ikke i tvil om at dette kunne bli en spennende og utfordrende reise.
- Jeg ble rett og slett betatt av den atmosfæren, miljøet og strukturen som råder i denne bedriften. Her er det et spenstig og innovativt miljø som jeg er heldig å bli en del av. Nå er det min oppgave å gjøre bedriften enda mer synlig, både eksternt og internt. Det er viktig at en bedrift som ekspanderer så sterkt også makter å holde «lagdelene» sammen og få alle til å føle på eierskap, sier Hauge.

Strategi skal gi verdi

- De digitale plattformene skal oppdateres og oppgraderes. Det samme gjelder de sosiale kanalene. Her skal vi utarbeide en strategi som gir oss verdi. Jeg skal også være aktiv innen sponsoraktiviteter og events.  Det årlige Hallingtreff blir et fokusområde også for meg. Hvert år har Hallingplast om lag 1000 besøkende innom fabrikken, og de skal både bli godt mottatt og reise herfra overbevist om at de har besøkt en av Europas mest moderne plastfabrikker med kompetente fagfolk som vet hva de driver med, avslutter markedsmannen Anders Hauge. 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår