Massivt messeskryt

 
Massivt messeskrytBildet: Nordbygg 2014 ble ifølge arrangøren en ubetinget suksess. (Foto: Bjørn Laberg)
- Responsen vi får er at vi har blitt enda bedre enn sist. Mange utstillere ventet med sine lanseringer og satser helt på Nordbygg, sier prosjektsjef Peter Söderberg.
Han får også tilbakemelding på at messen er tydelig i forhold til målgruppe, noe som gjenspeiles i hvem som besøker messen. Utstillere med internasjonal erfaring mener tydeligheten i arrangementet minner om tyske messer, noe Söderholm tar som et kompliment.

Sustainable Days var nykommer i år, med fire dager fagkonferanse om bærekraft, med tyske og svenske utstillere. - Det er veldig modig at Nordbygg, som er Nordens mest velbesøkte messe, satser på et konsept med en til dels ny målgruppe. Her har samfunnsplanleggere og kommunale beslutningstakere og arkitekter fra Sverige og Tyskland truffet hverandre og fordypet kunnskap og kontakter, sier Ninni Löwgren, som er forretningsutvikler hos samarbeidspartneren Tysk-Svenska handelskammaren.

- Vi anslår at cirka 52.500 besøkende ble status for årets Nordbygg. Torsdag er som vanlig den beste dagen, med drøyt 19000 innenfor portene. På åpningsdagen hadde vi problemer med besøksregistreringssystemet, noe som gir usikkerhet rundt eksakte besøkstall, og dermed også det totale antall for messen, sier Peter Söderholm avslutningsvis.
comments powered by Disqus
 

 
 
 
 
 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår