Ramirent løper mot kreft

 
Ramirent løper mot kreftFINT DRIV: Økonomidirektør Dortea Gjervik(t.v.) og markedssjef Belinda Sandberg i Ramirent lader opp til årets Rosa sløyfe-løp mot kreft. Utleieselskapet er tungt inne og sponser årets løp. – I tillegg til at vi ønsker å støtte en god sak, er dette også en god mulighet til å fremme fysisk aktivitet blant våre egne ansatte, sier duoen.
Ramirent går nå i bresjen i kampen mot brystkreft. Ikke bare sponser selskapet årets Rosa sløyfe-løp med utstyr til å gjennomføre arrangementet, men de ansatte skal også selv løpe for den gode saken.

Rosa sløyfe-løpet, som nå arrangeres for sjette året på rad, har som mål å skape økt oppmerksomhet rundt brystkreft-saken. Arrangementet har så langt samlet 40.000 deltakere og fått inn syv millioner kroner til kreft-arbeidet. I Norge er det Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som står sammen om aksjonen.
 

KVINNENETTVERK VIL HA MED FLERE MENN
Utleieselskapet er tungt inne og sponser årets løp med blant gratis leie av publikumsgjerder og toaletter i de seks byene der arrangementene foregår.  – I tillegg får samtlige deltakere 40 prosent rabatt på én leie hos selskapet, forklarer leder av kvinnenettverket i Ramirent; økonomidirektør Dortea Gjervik som legger til at det er flere gode grunner til at Ramirent engasjere seg i denne viktige aksjonen.
 

– I tillegg til at vi ønsker å støtte en god sak, og vise at vi bryr oss, er dette også en god mulighet til å fremme fysisk aktivitet blant våre egne ansatte. Vi oppfordrer derfor alle Ramirent-ansatte til å melde seg på løpet, og da spesielt våre mannlige ansatte. Ramirent har som mål å slå landsgjennomsnittet på seks prosent mannlig deltakelse under løpet, sier Gjervik.
 

– Ramirent dekker halvparten av deltaker-avgiften for egne ansatte, og har kjøpt inn rosa, profilerte drikkeflasker som alle i organisasjonen får tildelt for å vise vår støtte til Rosa sløyfe-aksjonen, opplyser Gjervik.
 


 UTFORDRER MENNENE: – Ramirent har som mål å slå landsgjennomsnittet på seks prosent mannlig deltakelse i Rosa sløyfe-løpet, sier leder av kvinnenettverket i Ramirent; økonomidirektør Dortea Gjervik.

VIRTUELT LØP
Rosa sløyfe-løpet har tidligere vært arrangert i fem år i elleve byer, men i fjor gjorde korona-virusets inntog at deltakerne ble tvunget til å løpe hver for seg i såkalt virtuelle løp.  Løpet i 2020 ble dermed Norges største virtuelle løp med over 11.000 deltakere, og i år kan man i tillegg melde seg på ett av de seks fellesarrangement i byene Trondheim, Bergen, Haugesund, Stavanger, Oslo og Kristiansand i perioden mellom 3. – 16. oktober.


– I Ramirent har vi lagt opp til et virtuelt løp mandag kveld 11. oktober der de ansatte enten kan delta alene, eller sammen med andre ansatte, akkurat der de måtte befinne seg.  Man kan velge mellom en distanse på tre kilometer, seks kilometer eller ta en lengre tur om det er ønskelig. Det er også mulighet å gjennomføre løpet fysisk i en av de seks byene, men da under gjeldene korona-restriksjoner, opplyser markedssjef Belinda Sandberg.
 

KÅRER BESTE RAMIRENT-AVDELING
– Dette skal uansett være et "lav-terskel"-løp. De påmeldte velger selv om man vil løpe eller gå. Det viktigste er å delta og støtte en god sak. Vi oppretter en Teams-chat hvor alle påmeldte blir invitert. Der kan man legge inn bilder, videoer, oppdateringer og lignende, slik at vi kan «følge hverandre» før og etter løpet. Den avdelingen i Ramirent som har den høyeste andelen deltakere vinner en flott premie, opplyser Sandberg.
 

Påmelding og mer info om Rosa sløyfe-løpet finner du her

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår