What to do på do

 
What to do på doBildet:Geberit AquaClean 8000 plus - rengjør med temperert vann.
08.08.12: En av tre leser på toalettet - og en av 10 lytter på musikk. Komfort på toalettet er viktig for ni av 10 nordmenn, og mange benytter toalettbesøket som en mulighet til å nyte litt fred og ro. Men fire av 10 plages av ubehagelig lukt?
08.08.12: En av tre leser på toalettet - og en av 10 lytter på musikk. Komfort på toalettet er viktig for ni av 10 nordmenn, og mange benytter toalettbesøket som en mulighet til å nyte litt fred og ro. Men fire av 10 plages av ubehagelig lukt…
Det kommer frem i en undersøkelse som er gjennomført av det sveitsiske selskapet GfK på oppdrag fra Geberit AS. 1002 respondenter har deltatt i undersøkelsen. 

Fire døgn på do
Halvparten av de spurte svarer at de bruker mer enn 15 minutter på do hver dag. Det betyr at halvparten av oss bruker mer enn fire hele døgn på do i løpet av et år.
35 prosent bruker tiden på å lese, 33 prosent benytter anledningen til å nyte stillheten, og én av 10 svarer at de hører på musikk. 

Kartlegger toalettvaner
– Det virker kanskje litt underlig å gjennomføre en slik undersøkelse, men det er viktig for oss å kartlegge nordmenns vaner og holdninger i forhold til toalettbesøk når vi skal lansere en ny type toaletter, sier markedskoordinator Wenche Sydhagen i Geberit i en pressemelding. 
Selskapet satser nå tungt på markedsføring av såkalte dusjtoaletter på det norske markedet. Dette er toaletter med innebygget bidet, der man blir vasket ren med temperert vann og deretter fønet tørr etter toalettbesøket. Sydhagen syns det er interessant at så mange syns komfort er av betydning når man er på toalettet.

 – Det bør i alle fall bety at det er et marked for de nye, moderne toalettene. Mange syns kanskje det virker fremmed å skulle bli vasket ren med vann, men vår erfaring er at de fleste som prøver det etter hvert syns dette er en svært behagelig måte å bli ren på etter å ha vært på toalettet. I tillegg har toalettene et luftavsug som aktiveres automatisk når man setter seg ned, og effektivt fjerner ubehagelig lukt, forteller hun. 

Dorevolusjon?
I Japan har dusjtoalettet nærmest blitt en selvfølge, og nå har toalettene også blitt lansert og godt mottatt i flere europeiske land. Sydhagen tror at dusjtoalettet kan revolusjonere toalettvanene også i Norge.
– I tillegg til at nordmenn er opptatt av komfort, er vi også veldig opptatt av hygiene. I undersøkelsen svarer nesten alle at personlig hygiene er viktig eller svært viktig for dem, og 80 prosent tror at rengjøring med vann er mer hygienisk enn bare bruk av dopapir. Dermed tror vi at mange vil være åpne for de nye dusjtoalettene, sier hun

Undersøkelsen viser også at 60 prosent er åpne for å prøve et dusjtoalett.
comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår