GROHE nominert til prestisjepris

 
GROHE nominert til prestisjeprisIllustrasjonsbilde
Den tyske sanitærleverandøren GROHE er nok en gang nominert til "German Sustainability Award", Europas mest prestisjefylte pris for bærekraftig arbeid.

Etter fjorårets topp 3 plassering i kategorien ”Tysklands mest bærekraftige selskaper i 2020”, ser GROHE nå frem til dette årets prisutdeling 4. desember i Düsseldorf. Dette er 13. gang stiftelsen German Sustainability Award Foundation hyller selskaper som kombinerer økonomisk suksess med samfunnsansvar og miljøvern. 

- Vi er veldig fornøyde med nominasjonen og anerkjennelsen som følger med den. Vi har jobbet etter våre bærekraftsmål i mange år med et stort engasjement. I år har vi nok en gang klart å nå viktige milepæler. Det motiverer oss til å kontinuerlig undersøke og forbedre våre interne prosesser med tanke på et bedre miljø, sier COO Fittings Lixil International og administrerende direktør Grohe AG Thomas Fuhr i en pressemelding. 

CO2-nøytral produksjon siden april 2020

I april 2020 ble GROHE den første globale leverandøren i VVS-bransjen til å oppnå CO2-nøytral produksjon. Dette skyldes delvis at GROHE utelukkende har brukt grønn strøm siden juli 2019 på alle de fem LIXIL EMENA-fabrikkene som produserer for det globale merket, samt ved de tyske logistikksentrene. I tillegg investerer GROHE også i solcelleteknologi, kombinerte varme- og kraftverk, og innovative produksjonsprosesser som materialbesparende 3D-printere som sikrer en ressursbesparende verdikjede. For å oppveie tidligere uunngåelige CO2-utslipp støtter GROHE også to kompensasjonsprosjekter.

GROHEs satsing på bærekraft vil også fortsette inn i 2021, hvor målet er at alle salgskontorer skal være klimanøytrale innen 2021, og selskapets energieffektivitet må økes med egne midler for å redusere kompensasjonsandelen. Siden 2018 har GROHE vært aktivt involvert i å unngå plast med "Less Plastic Initiative". Initiativet, som tar sikte på å erstatte plastemballasje med mer bærekraftige alternativer, har hittil allerede spart miljøet for 10 millioner varer av produktemballasje laget av plast. Målet er å nå 35 millioner innen 2021.

- For GROHE er bærekraft en integrert del av selskapets strategi i tråd med kvalitet, teknologi og design, og den er derfor forankret i merkets DNA. Både fremtidens muligheter og fortidens suksesser støtter merkevarets bærekraftsinitiativer: i tillegg til flere topprangeringer for den tyske bærekraftsprisen, har sanitærmerket også tidligere mottatt CSR-prisen fra den tyske regjeringen i 2017, og i 2019 mottok GROHEs administrerende direktør Thomas Fuhr B.A.U.M. Miljø- og bærekraftspris fra B.A.U.M. forretningsnettverk, heter det avslutningsvis i pressemeldingen.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår