Totalteknisk entreprise til Caverion

 
Totalteknisk entreprise til CaverionIllustrasjonsbilde (Foto: Caverion)
Caverion signerte en avtale verdt 26,7 millioner for totalteknisk entreprise, inkludert varme og sanitær, ventilasjon og klimaanlegg, elektro, IKT, sikkerhet og automasjon for nye Levanger Ungdomsskole.

Caverion skal også levere tjenesteområdene design & engineering, prosjektgjennomføring og prosjektledelse. Prosjektleder hos entreprenør FuglesangDahl, Jan Erik Renslo, mener det er viktig å samle alle fagområder hos en leverandør.

- Jeg ser det som en fordel å få samlet de tekniske entreprisene hos en aktør. Ved en splitting av entreprisene innebærer dette en større koordineringsjobb for totalentreprenør og en risiko for at noe «faller mellom stolene» som også må kalkuleres inn, sier Renslo.

Nye Levanger ungdomsskole skal ha plass til ca. 550 elever, fordelt på 6 500 kvadratmeter. Det legges opp til praktisk og variert undervisning med et aktivt bibliotek, velutstyrte naturfagrom, verksteder for Kunst og Håndverk og for praktiske valgfag, og scene for konserter og forstillinger.

Byggherre er Levanger Kommune der Svein Roger Troset er Prosjektansvarlig.
- Det er viktig å bygge et bygg som lett kan tilpasses stadig nye situasjoner. Skoleanlegget vil stå i flere tiår, men funksjonene i anlegget må kunne endres, sier Troset.

- Caverion skal levere fleksible og energieffektive livssyklusløsninger, med behovsstyring av luft og temperatur, sier Prosjektleder Arild Holthe i Caverion Levanger.


Caverions arbeid starter juni 2014 og skal være ferdig i august 2015.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår