Klar for å ta Korsbakken Bad til nye høyder

 
Klar for å ta Korsbakken Bad til nye høyderBildet: - Jeg føler meg kjempeheldig som har fått lederjobben i en så foroverlent bedrift som Korsbakken Bad., sier Tommy Ringnes. Foto: Bjørn Laberg
Tommy Ringnes har overtatt roret i den tradisjonsrike baderomsbedriften Korsbakken Bad. Etter en glidende overgang via styreverv, strategiarbeid og konsulenttjenester hos Korsbakken, var Ringnes fra 1. oktober på plass i sjefsstolen.

Av Bjørn Laberg

- Jeg føler meg kjempeheldig som har fått lederjobben i en så foroverlent bedrift som Korsbakken Bad. Det er rett og slett imponerende hvordan man her har tatt steget fra å være kranleverandør, til å nå være en betydelig leverandør av komplette baderomsløsninger, slik Korsbakken fremstår i dag, sier Ringnes.

Kjenner bedriften godt

Tommy Ringnes har vært tett på selskapet i fire år, de seneste to som leder av styret. Han har vært med å skape den strategiske retning selskapet nå arbeider etter. Den kommersielle bakgrunnen har den nye Korsbakken-sjefen fra selskaper som Scandic, Telia og senest som salgsdirektør i Telemark Kildevann.
- Jeg har gjennom mitt flerårige engasjement i Korsbakken Bad lært bedriften godt å kjenne. Strategiarbeidet, hvor jeg har samarbeidet tett med både Lars og Arne Korsbakken, kommer jeg nå til å videreføre. Grunnlaget for fortsatt vekst er lagt, og heldigvis fortsetter Arne i bedriften, nå som arbeidende styreleder. Han blir en viktig sparringspartner for meg, for å kunne ta Korsbakken Bad til nye høyder. Hans unike bransjeerfaring og kunnskap er uvurderlig for oss, mener Ringnes.

Sosiale medier og digitale plattformer

I strategiplanene fremhever Ringnes blant annet viktigheten av å være relevant for forhandlere og rørleggerbransje, men også sørge for økt synlighet ut mot forbruker.
- Vi må møte forbrukerne på deres hjemmebane, som ofte er sosiale medier og andre digitale plattformer. Synlighet og aktiv tilstedeværelse her blir viktigere og viktigere, og et nødvendig grep for å nå bredt ut med våre baderomsløsninger. Å ha gode digitale verktøy opp mot både forhandlerledd og sluttbruker er derfor noe vi vil prioritere høyt i tiden som kommer. Det er likevel viktig å understreke at vi kun selger våre produkter gjennom forhandlerleddet, sier han.
På leverandørsiden har Korsbakken Bad bevisst valgt europeiske samarbeidspartnere. 
- Dette er både av praktiske hensyn, med korte geografiske fraktlinjer, men også fordi vi mener disse leverandørene representerer det ypperste av kvalitet på badet, som vi ønsker å tilby våre kunder, sier Ringnes videre.

Investerer i kvalitetsprodukter 

- Forutsigbarhet innen frakt- og leveringssikkerhet spiller selvsagt også inn. Det er blant annet grunnen til at europeiske leverandører blir foretrukket. Det er forresten mange produsenter som banker på døra for å få en leveringsavtale med oss, men her er vi svært kresne. Det skal være et trangt nåløye for å bli Korsbakken-leverandør, smiler Ringnes.
Han legger til at årene med pandemi ikke har vært noen krise for Korsbakken Bad, sett med kommersielle øyne.
- Folk sluttet som kjent å reise midt under Covid 19. Mange benyttet derfor ledig tid og oppsparte penger til å pusse opp badene sine. Mitt inntrykk er også at forbrukerne har blitt langt mer villige til å investere i kvalitetsprodukter på badet. Det samsvarer godt med våre strategiske ambisjoner om å skape gode opplevelser på baderommet, sier Ringnes til VVS aktuelt.

- Knallhard jobbing foran oss

- Badet er jo det første man kommer inn i på morgenen, og det siste man forlater før man legger seg. Da er det ikke så rart at flere og flere ønsker lekre detaljer, spafølelse og velvære på badet. Dette ønsker absolutt Korsbakken Bad å bidra til, gjennom å tilby, etter vår mening, de lekreste totalløsninger for baderommet som bransjen har å by på, smiler Ringnes ubeskjedent.
- Men konkurransen er selvsagt knallhard i vårt bransjesegment. Resultatene kommer ikke av seg selv. Vi må derfor jobbe knallhardt hver dag, tilby relevante produkter, og ha god dialog med våre forhandlere, sier den nye Korsbakken-sjefen avslutningsvis.

FAKTA:

• Korsbakken Bad AS ble startet i 1976 og er i dag en kjent norsk, familieeid leverandør av kvalitets- og designprodukter til baderom og kjøkken over hele Norge.

• Korsbakken komponerer bad med produkter fra kjente europeiske merkevarer, slik at forbrukeren får en enkel vei til sitt drømmebad. Bedriften samarbeider i dag tett med en rekke europeiske produsenter, - spesielt danske, italienske og spanske, som har markeder som er tidlig ute med nye trender og nytt design.

• Korsbakken Bad selger varer til forhandlere over hele landet og samarbeider tett med VVS-kjedene i bransjen.

 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår