Hansgrohe Group vinner prestisjepris innen bærekraft

 
Hansgrohe Group vinner prestisjepris innen bærekraftBildet: Et ettertraktet trofé for bærekraftig oppførsel: Hans Jürgen Kalmbach, CEO i Hansgrohe SE, tok imot den tyske bærekraftsprisen 2024 i forrige uke. Bildet viser også de bærekraftsansvarlige hos Hansgrohe: Rebecca Weigold og Steffen Erath.
Hansgrohe Group har vunnet den tyske bærekraftsprisen 2024. I kategorien «Energi-, vann- og sanitærteknologi» overbeviste Hansgrohes bærekraftige tilnærming ekspertjuryen.

 «I sin bransje står Hansgrohe Group for bærekraftig innovasjon i produksjon og prosesser», heter det i begrunnelsen.

«Et stort antall forbedringer implementeres på en systematisk og dedikert måte. For eksempel sparer produktene vann uten å påvirke dusjopplevelsen. Å spare vann bidrar til å beskytte klimaet. Med produkter som varer lenge, kan repareres og gjenbrukes, og som er pakket bærekraftig, har Hansgrohe forpliktet seg til omstilling», heter det videre i jurybegrunnelsen.

Ansvar for mennesker og miljø

Hans Jürgen Kalmbach, administrerende direktør i Hansgrohe SE, tok imot det ettertraktede trofeet.

- Det betyr mye både for selskapet vårt og for meg personlig at Hansgrohe Group har blitt kåret til en pioner i bransjen for vår bærekraftige tenkning og handlinger. Jeg er veldig glad for denne utmerkelsen, og det samme er alle våre ansatte over hele verden. Det gjør det klart at det å opptre hensynsfullt er grunnleggende for bedrifters økonomiske utvikling, og dette ikke på bekostning av mennesker og miljø, men til deres fordel. Faktisk har bærekraft vært en integrert del av vår strategi og utgangspunktet for våre innovasjoner i flere tiår, sier Kalmbach.

Utrettelig innsats for en bærekraftig fremtid

Lenge før bærekraft var på alles lepper, gjorde dusjspesialisten fra Schwarzwald en dyd av å drive bærekraftig virksomhet. Det var Klaus Grohe, sønn av selskapets grunnlegger Hans Grohe, som allerede i 1987 la ned grunnsteinen for den grønne omstillingen. Det var året for lanseringen av Mistral Eco-hånddusjen, som sørget for 50 % lavere vannforbruk. Helt siden har selskapet nådd milepæl etter milepæl med vann- og energibesparende produkter som også bidrar til lavere CO2-utslipp.

- Målet med vår bærekraftstrategi er å spare på ressursene som jorden får mindre og mindre av, eller som bidrar til global oppvarming. Den bærekraftige tilnærmingen i Hansgrohe Group er konkretisert i form av initiativene «Redd vannets kretsløp», «Beskytt klimaet» og «Bli en del av den sirkulære økonomien», forklarer Hans Jürgen Kalmbach.

I alt ti initiativ under disse overskriftene definerer konkrete mål og prosjekter, som til sammen gjør bedriften og produktene mer bærekraftige.

www.hansgrohe-group.comkan du lese mer om denne bærekraftsstrategien og finne Hansgrohe Groups nåværende bærekraftsrapport.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår